אורית – ציור מנדלות וסדנאות

במבט ראשון על המנדלות הבאות, קשה להאמין שלא מדובר כאן בטכניקה עכשווית המבוססת על זרוע בעלת בינה מלאכותית או משהו בסגנון. למען האמת, יד אנושית היא זו החתומה על היצירות המרשימות, אך עם מעט סיוע מצד כוחות קוסמיים על-אנושיים. גיבורת הסיפור האניגמטי משהו, היא אמה קונץ, נטורופתית ומרפאה אנרגטית, שיצרה את המנדלות למטרות טיפוליות וללא שאיפות אמנותיות. היא נהגה להציבן בינה לבין מטופליה לשם "היוועצות עם ישויות עליונות", מתוך אמונה שבכוחן להוביל למציאת הריפוי המתאימה.

את המנדלות, הבנויות כקומפוזיציות סימטריות סביב נקודת מרכז, שרטטה קונץ בעזרת עפרונות צבעוניים וסרגלים, לא לפני שקיימה טקסי רדיאסטזיה* מאגיים. הטקסים כללו הנעת מטוטלת, לעיתים יותר מ-24 שעות, מעל גיליונות נייר חלקים, לצורכי "הגדרה ועיצוב" של קווי המתאר, הנכונים לאותה עת, ולשם "קליטת" חוכמת הנסתר, החיונית לגיבוש התמונה המנדלית. 

האומנית הותירה לדורות שאחריה "מדריך למשתמש", עם הוראות מדויקות לריפוי בעזרת המנדלות שלה. ברמה הרוחנית, יש המעידים כי התבוננות ממוקדת על המנדלות אכן משרה תחושה של הרמוניה ואיזון תרפויטיים. בזמנו טענה, שהאנושות משתוקקת לתבונה מדיטיאטיבית, לצד הקונבנציונלית, בכדי לפענח את סודות היקום ובכדי לעמוד באתגרים שהוא מזמן. ברמה הטכנית, לדעת מבקרי אמנות רבים, מורכבות הפיתוחים הגרפיים של יצירותיה הקדימה את זמנה. קונץ עצמה אף העידה, בנימה נבואית, שציוריה עוצבו בהתאמה למאה ה-21.

*  Radiesthesia – מדע עתיק העוסק בתנודת תדרים.

סרטון מתצוגת עבודותיה בגלריה בלונדון: